Επιxειρείν

Mε 52 προγράμματα η προώθηση των ελληνικών κρασιών σε αγορές τρίτων χωρών

Mε 52 προγράμματα η προώθηση των ελληνικών κρασιών σε αγορές τρίτων χωρών
Πενήντα δύο προγράμματα ετήσιας ή τριετούς διάρκειας, πρόκειται να υλοποιηθούν για την προώθηση ελληνικών κρασιών σε αγορές τρίτων χωρών, μετά την υπογραφή των σχετικών αποφάσεων από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Αθ. Τσαυτάρη.

Ειδικότερα, για το Εθνικό Πρόγραμμα Στήριξης του Αμπελοοινικού Τομέα, εξασφαλίστηκε συνολική χρηματοδότηση ύψους 23.963.000 ευρώ για κάθε έτος -από το 2015 κι έπειτα- η οποία προβλέπεται να διατεθεί για τα μέτρα «Προώθησης σε αγορές τρίτων χωρών», «Αναδιάρθρωσης και μετατροπής αμπελώνων» και «Επενδύσεων σε Επιχειρήσεις».

Το γεγονός αυτό συνιστά μια σημαντική αύξηση της κοινοτικής χρηματοδότησης του εθνικού προγράμματος κατ' έτος. από τα 7,9 εκατ. ευρώ που ήταν έως το 2014, στα 23,9 εκατ. ευρώ από το 2015 και μετά. Και τούτο διότι απελευθερώθηκαν επιπλέον πόροι ύψους 15,9 εκατ. ευρώ από τη μεταφορά της ενιαίας ενίσχυσης των αμπελώνων.

Στο νέο Εθνικό Πρόγραμμα Στήριξης δίνεται έμφαση στη σημασία του ειδικού μέτρου στήριξης «Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών», μέσω της σημαντικής ενίσχυσης του διαθέσιμου συνολικού προϋπολογισμού, ο οποίος ανέρχεται σε 72 εκατ. ευρώ (κοινοτική, εθνική και ιδία συμμετοχή) για την πενταετία 2014-2018 έναντι του συνολικού προϋπολογισμού της πρώτης πενταετίας (2009-2013), που ήταν 36,3 εκατ. ευρώ.

Το μέτρο αποσκοπεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικής θέσης του ελληνικού κρασιού στις σημαντικότερες αγορές τρίτων χωρών, όπως Η.Π.Α., Καναδάς, Ρωσία, Κίνα, Ελβετία, και κατά συνέπεια στην αύξηση των εξαγωγών των ελληνικών συνεταιριστικών και ιδιωτικών οινοποιητικών επιχειρήσεων.

Σε δήλωση του ο υπουργός κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης επισήμανε ότι στρατηγική επιλογή είναι η ανάδειξη και προώθηση των ελληνικών οίνων, που έχουν ταυτότητα και ποιότητα άμεσα συνδεδεμένη με τον τόπο παραγωγής τους.

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Επιχειρείν Επιχειρηματικά Νέα Mε 52 προγράμματα η προώθηση των ελληνικών κρασιών σε αγορές τρίτων χωρών