Επιxειρείν

Τα μειωμένα ασφάλιστρα περιόρισαν την παραγωγή στον κλάδο αυτοκινήτου

Τα μειωμένα ασφάλιστρα περιόρισαν την παραγωγή στον κλάδο αυτοκινήτου

Ο πόλεμος τιμών στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων κρύβεται πίσω από τη δραματική συρρίκνωση των εργασιών του κλάδου, που υποχώρησαν κατά 15,2% την προηγούμενη χρονιά και κατά 6,5% το εννεάμηνο του 2013.

Αυτό προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων της μελέτης για τον κλάδο αυτοκινήτου που δημοσίευσε η Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, που πιστοποιεί ότι η πτώση των ασφαλιστικών εργασιών δεν οφείλεται στη μείωση του αριθμού των ασφαλισμένων οχημάτων, αλλά είναι συνέπεια του έντονου ανταγωνισμού που αναπτύσσεται μεταξύ των εταιρειών και της μείωσης των ασφαλίστρων. Η πτώση των τιμών, όπως αποτυπώνεται στην υποχώρηση των εργασιών κατά 15,2% το 2012 σε σχέση με το 2011 και κατά 6,5% το εννεάμηνο του 2013, συνοδεύεται από την αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ασφαλισμένα αυτοκίνητα αυξήθηκαν στο τέλος Οκτωβρίου στα 5,7 εκατομμύρια από 5,3 εκατομμύρια τον Δεκέμβριο του 2012, γεγονός που σημαίνει ότι ο πόλεμος τιμών που έχει ξεσπάσει, έχει οδηγήσει σε γενναιόδωρες μειώσεις στα ασφάλιστρα. Αιτία ήταν κυρίως ο φόβος για την επιβολή προστίμων στα ανασφάλιστα αυτοκίνητα που προκάλεσε η ψήφιση σχετικού νόμου, ο οποίος εντούτοις δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμη, με συνέπεια οι εκτιμήσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα να ανεβάζουν τον αριθμό τους στο 1 εκατομμύριο.

Σύμφωνα με τη μελέτη η αγορά τα τελευταία χρόνια, χαρακτηρίζεται επίσης από δραματική συρρίκνωση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, ο αριθμός των οποίων έπειτα από διαδοχικά λουκέτα, μειώθηκε από 48 το 2008, σε 31 το 2012. Στα θετικά της αγοράς είναι ότι την ίδια στιγμή ο κλάδος επανέκαμψε στην κερδοφορία και η βασικότερη αιτία δεν είναι άλλη από τη μείωση των ζημιών που προκαλεί η μειωμένη χρήση του αυτοκινήτου λόγω της οικονομικής κρίσης. Την τάση αυτή επιβεβαιώνει και η μείωση των αποζημιώσεων που κατέβαλαν οι εταιρείες το 2012, το ύψος των οποίων υποχώρησε από τα 829 εκατ. ευρώ το 2011 στα 758 εκατ. ευρώ το 2012.

Το τεχνικό αποτέλεσμα του κλάδου ανήλθε έτσι στα 401 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση στο 32,2% σε σχέση με την παραγωγή ασφαλίστρων από 14,4% το 2011. Αντίστοιχα, ο δείκτης ζημιών βελτιώθηκε στο 57,3% από 62,4% το 2011, διατηρεί ωστόσο σημαντική απόκλιση από τον δείκτη ζημιών των υπολοίπων κλάδων που διαμορφώνεται κατά μέσο όρο στο 27,5%. Οι εκκρεμείς ζημίες τέλους χρήσης του έτους 2012 αναλογούν στο 182,2% της παραγωγής ασφαλίστρων από 144,2% το 2011, πιστοποιώντας τη βελτίωση της αποθεματοποίησης του κλάδου.

Σε υψηλά επίπεδα διατηρήθηκε και το κόστος πρόσκτησης εργασιών, δηλαδή οι προμήθειες που καταβάλλουν οι εταιρείες στο δίκτυο των πρακτόρων και μεσιτών. Ετσι παρά το γεγονός ότι το 2012 διευρύνθηκαν τα δίκτυα διανομής με την ενίσχυση της πώλησης ασφαλειών μέσω του Διαδικτύου, το κόστος πρόσκτησης εργασιών διαμορφώθηκε στο 18,7% το 2012 (από 19,5% το 2011), τη στιγμή που το κόστος πρόσκτησης εργασιών για τους άλλους κλάδους, η ασφάλιση των οποίων δεν είναι υποχρεωτική όπως το αυτοκίνητο, περιορίζεται στο 16,4%. Η τάση αυτή επιβεβαιώνει επίσης τον έντονο ανταγωνισμό που αναπτύσσεται μεταξύ των εταιρειών και των δικτύων για την απόκτηση μεριδίων αγοράς, με το βάρος να πέφτει στην προσέλκυση πελατείας μέσω των παραδοσιακών καναλιών διανομής.

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Επιχειρείν Επιχειρηματικά Νέα Τα μειωμένα ασφάλιστρα περιόρισαν την παραγωγή στον κλάδο αυτοκινήτου