Επιxειρείν

ΔΕΘ-HELEXPO ΑΕ: Ενισχυμένη και με στρατηγικούς στόχους η 29η διεθνής έκθεση Philoxenia

ΔΕΘ-HELEXPO ΑΕ: Ενισχυμένη και με στρατηγικούς στόχους η 29η διεθνής έκθεση Philoxenia
Σε περιφερειακό κέντρο συνάντησης για τον εισερχόμενο τουρισμό στην ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας, των Βαλκανίων και της ανατολικής Μεσογείου, φιλοδοξεί ν' αναδείξει τη Philoxenia η διοίκηση της ΔΕΘ-HELEXPO ΑΕ, με βάση τον στρατηγικό σχεδιασμό της για την επόμενη 3ετία.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα ο πρόεδρος της εταιρείας, Αναστάσιος Τζήκας, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την 29η διοργάνωση της διεθνούς έκθεσης τουρισμού Philoxenia, ταυτόχρονα με την 9η έκθεση για την τοπική αυτοδιοίκηση Polis.

Στόχος της διοίκησης είναι οι επισκέπτες της έκθεσης να μπορούν να αγοράζουν στο εγγύς μέλλον -μέσω Θεσσαλονίκης- και τουριστικά προϊόντα άλλων χωρών και το αντίστροφο, δεδομένου ιδίως ότι αντίστοιχη με τη Philoxenia διοργάνωση δεν υπάρχει σε άλλη χώρα της περιοχής.

"Τη Philoxenia τη βλέπουμε στρατηγικά, συντονιζόμενοι με την πολιτική της ελληνικής Πολιτείας για την ενίσχυση του τουρισμού [...] Σημαία μας το 2014 θα είναι γενικότερα η διεθνοποίηση, που στα επόμενα χρόνια θα αποτελέσει βασικό πυλώνα της εκθεσιακής μας 'συμπεριφοράς' [...] ταυτόχρονα με τις κινήσεις που θα γίνουν πχ, στην εκθεσιακή αγορά της Αθήνας», σημείωσε ο κ.Τζήκας.

Αυξημένα μεγέθη για τη Philoxenia

Εν αναμονή των εξελίξεων, η φετινή 29η Philoxenia, η πρώτη που διοργανώνεται από την ενοποιημένη, πλέον, εταιρεία, από 21-24 Νοεμβρίου, είναι -παρά την οικονομική κρίση- μεγαλύτερη κατά 10% σε σχέση με πέρυσι, από άποψη στεγασμένων χώρων, ενώ φιλοξενεί 235 εκθέτες (150 άμεσους και 85 έμμεσους) και σημαντικές εθνικές συμμετοχές, όπως αυτές της Ρωσίας, της Τουρκίας και της Αργεντινής.

Πάνω από 1000 επιχειρηματικά «ραντεβού"

Παράλληλα, στην έκθεση θα βρεθούν περίπου 100 προσκεκλημένοι αγοραστές (hosted buyers) από 35 χώρες, οι οποίοι θα πραγματοποιήσουν πάνω από 1.050 ραντεβού με εκθέτες, ενώ και μεμονωμένες επιχειρηματικές αποστολές -π.χ., 35 Τούρκοι επιχειρηματίες του κλάδου- καταφθάνουν για τον ίδιο σκοπό στη Θεσσαλονίκη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον και απ΄τις αραβικές αγορές

«Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει και από τις αραβικές αγορές, γεγονός που αποτυπώνεται και στην παρουσία της Qatar Airways στην έκθεση», επισήμανε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κυριάκος Ποζρικίδης, σύμφωνα με τον οποίο το 10% των φετινών hosted buyers τής Philoxenia προέρχεται από την Αμερική (ΗΠΑ, Καναδάς, Βραζιλία), το 74% από την Ευρώπη (15% από Βαλκάνια), το 14% από την Ασία και τη Μέση Ανατολή και το 2% από τη Βόρεια Αφρική.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατανομή των εκθετών και των hosted buyers από άποψη κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται. Το 39% είναι διοργανωτές εκδηλώσεων, το 34% τουριστικοί πράκτορες, το 30% ταξιδιωτικά γραφεία χονδρικής (wholesaler) και το 29% ταξιδιωτικά γραφεία λιανικής (retailer).

Παράλληλα, «το 39% δήλωσε ότι ενδιαφέρεται για συνεδριακό τουρισμό, στον οποίο περιλαμβάνει και τη χρήση τοπικών εγκαταστάσεων», σημείωσε ο κ. Ποζρικίδης, σύμφωνα με τον οποίο σημαντική είναι και η εκπροσώπηση των περιφερειών της χώρας, καθώς οι περιφερειακές και τοπικές αρχές θα βρουν στον ίδιο χώρο δύο εκθέσεις, που συνδυάζουν την τοπική αυτοδιοίκηση και τον τουρισμό (Polis και Philoxenia αντίστοιχα).Σε ό,τι αφορά την Polis, σημαντική θα είναι η συμμετοχή της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, καθώς εκεί δίνεται και φέτος το «ραντεβού» όλων των αιρετών της αυτοδιοίκησης.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα συνέδρια που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο των εκθέσεων, μεταξύ των οποίων το 2ο συνέδριο προσκυνηματικού τουρισμού, το ετήσιο συνέδριο του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Μακεδονίας-Θράκης και το συνέδριο με θέμα «Δημιουργικές Πόλεις, συνδυάζοντας την καινοτομία με τη βιώσιμη ανάπτυξη».

Κατά τον χαιρετισμό του στη συνέντευξη Τύπου για τη Philoxenia, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης, ο αρμόδιος υπουργός, Θεόδωρος Καράογλου, επισήμανε ότι ο τουρισμός και ο πρωτογενής τομέας είναι οι βασικοί τομείς από την ανάπτυξη των οποίων η χώρα μπορεί να προσδοκά άμεσα αποτελέσματα. «Αν τονώσουμε την ανταγωνιστικότητά τους και βελτιώσουμε την ποιότητά τους θα ανοίξουμε την πόρτα της ανάπτυξης και των επενδύσεων', υπογράμμισε ο κ.Καράογλου, ο οποίος θα εγκαινιάσει την Polis αύριο το βράδυ.

Ποσόν 350.000 ευρώ θα διαθέσει το 2014 ο Οργανισμός Τουρισμού

Με τη σειρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ, Γιώργος Τσαμασλής, αναφέρθηκε στην επιτυχή επαναδραστηριοποίηση του Οργανισμού, με την ενεργό συμμετοχή και στήριξη όλων των τοπικών φορέων. Τόνισε μάλιστα πως ο Οργανισμός το 2014 θα διαθέσει ποσό 350.000 ευρώ για τη χρηματοδότηση των δράσεων του και θα συμμετάσχει σε περισσότερες από 19 διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.

Ενδιαφέρον αερομεταφορέων low-cost

Ο κ. Τσαμασλής υπογράμμισε επίσης το ενδιαφέρον χαμηλού κόστους αεροπορικών εταιρειών για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να το καταστήσουν μία από τις έδρες τους (hub), καθώς και άλλων αερομεταφορέων για περισσότερες συνδέσεις με την πόλη.

...και συμφωνία με γερμανικό οργανισμό city breaks

Γνωστοποίησε παράλληλα ότι εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να οριστικοποιηθεί η συμφωνία του Οργανισμού με γερμανικό οργανισμό τουρισμού πόλης, ώστε η Θεσσαλονίκη να υποδέχεται περισσότερους Γερμανούς τουρίστες για σύντομες αποδράσεις, τύπου «city breaks». Μάλιστα, στο πλαίσιο συνεδρίου του εν λόγω οργανισμού, περίπου 3000 Γερμανοί επισκέπτες αναμένονται στην πόλη το 2015.

Ο κ.Τσαμασλής επανέλαβε, τέλος, ότι σε επίπεδο υποδομών για την ενίσχυση του τουρισμού, τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο αναμένεται να ενεργοποιηθεί πιλοτικά η θαλάσσια αστική συγκοινωνία στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Καλαμαριά-Περαία, καθώς ήδη υπάρχουν πολλές προτάσεις από εταιρείες.

Η έκθεση -την οποία αναμένεται να εγκαινιάσει στις 8 το βράδυ αύριο, η αρμόδια υπουργός, Όλγα Κεφαλογιάννη- θα είναι ανοιχτή και για το κοινό το Σάββατο από τις 3 μέχρι τις 6 και την Κυριακή μεταξύ 11.00-18.00, με εισιτήριο εισόδου 5 ευρώ. Αύριο και μεθαύριο θα είναι ανοιχτή μόνο για τους εμπορικούς επισκέπτες, ώστε να εκπληρώσει τον πρωταρχικό σκοπό της ως χώρος συνάντησης επιχειρηματιών για τη σύναψη συμφωνιών.

Πηγή: AMΠE

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Επιχειρείν Επιχειρηματικά Νέα ΔΕΘ-HELEXPO ΑΕ: Ενισχυμένη και με στρατηγικούς στόχους η 29η διεθνής έκθεση Philoxenia